fredag 8 juni 2012

Borås dag 2

Började dagen med en promenad i fivefingers för att kolla statusen på min vad   - si så där. men efter promenaden var den nog ok och redo för dagens träningsdos.

Intervall löpning stod på schemat. Jogg ned till en sjö. Sen 3-4 ggr runt sjön med 2min vila mellan. en intervall blev ca 1300m. Höll mig runt 4.40 fart. Efter 3 varv ville inte min vad vara med längre. Efter nedjogg tillbaks till hotellet. Pasi var snäll nog att ta mig och två andra tjejer i bilen tillbaks till hotellet.

Sen

Intervaller på cykel. 4 x ca 5km. växelvis i tyngsta växeln och sen med jätte snabb kadens. 
redo för cykel intervaller

Sen

Simning, det blev ett antal x 50 m. Vi skulle försöka lära oss att sikta idag, dvs. simma mot en viss punkt. Det gäller ju att inte simma in i å-kanten morgondagens tävling..
Härligt att simma ute. Våtdräkten funkar bra, men jag blir så jäkla trött i axlarna efter typ 5 meter..

Jo, vi skall faktiskt tävla imorgon. Mittiborås triathlon 380m simning, 18km cykling, 4,2km löpning.
Stod och kollade på ån idag, vattnet är svart och temperaturen är som tur är tvåsiffrigt..

Sen hann vi också med grillfest, som Pasi hade ordnat i sitt gym PT Huset. Jag testade djungelrummet. Hur kul som helst!! Har länge velat kolla hur jag klarar "armgång". Det gick finfint :)
Djungelrummet, bättre bilder finns på hans hemsida


 Nu sitter jag och väntar på den fruktade Olles massage. Min lever behövde visst masseras påstod han igår..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar