onsdag 6 juni 2012

Semester

Äntligen semester !!
Idag börjar ett av mina större äventyr i sommar, nämligen Colting Camp i Borås.

I morse hann jag en sväng till Eurofysio. Resultatet syns på bilden

Viktigast med tejpen är placebo effekten. Före tejpen, fick jag behandling med el+ultraljud och sen massage. Idag var första gången Johan kunde gå direkt på det ondaste stället  - det börjar släppa hoppas jag!!

Problemet är att hinnan som går runt "stortås böjar muskeln" skall vara elastisk. Dvs. då muskeln blir varm och sväller skall hinnan ge efter. I mitt fall gör den inte det, men muskeln sväller förstås i alla fall. Resultatet blir att trycket inne i hinnan ökar. Så jag måste få hinnan mer elastisk genom töjning, massage, ultraljud and you name it..

Sen åkte jag vidare till Ekebohms Hälsoklinik. Jag har ju haft problem med axeln i typ ett halvår. Ingen rörlighet, kan inte ex. göra triceps (smala) armhävningar etc. Han fixade den! Senan som kommer från biceps muskeln, var på fel ställe..

Nu e de sista packningen och sen åker jag ned till Åbo.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar