tisdag 3 juli 2012

2x20min löpning


20 min i 5:24fart
2min ståvila - Ida simma
20 min i 5:00 fart

Det var nog lite för varmt för Ida, måste jag säga.
Imorse behövde jag inte halta men det kändes nog i benet.
Var via Eurofysio för behandling. Johan tyckte jag skulle springa på.. Ont skall med ont fördrivas

Ungefär så här förklarade han.
Akut ont 0-14 dagar
Subakut ont 14 dgr-3månader
kronisk smärta 3månader och framåt

Så går cirkeln runt, runt. På nåt sätt måste man komma ur den. Så nu har jag vilat (ingen löpträning), för att lugna ned irritationen. Nu börjar jag löpa, fastän det gör ont, för att stimulera kroppens försvarsmekanismer, så att den skickar dit vita blodkroppar..

Annars en annan sak
Vila mer än 48 h är Onödigt. Det tjänar inte konditionen/kroppen eller återhämtningen någonting på.

Så efter marathonet, 48h vila och sen börjar aktiv återhämtning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar