torsdag 30 augusti 2012

Dagens träning

Gäspade hela dagen på jobbet igår. Varför vet jag inte. Men tränas skulle det ändå på kvällen. Läste i Vasabladet om en björnhona med unge rörde sig i trakterna där jag bor, scary..

Efter jobbet var det igen dags för lite löp-tassande i skogen med Ida. Där mitt ut i skogen, kom jag ihåg vad jag läst. Satte mig ned en stund och funderade. Bestämde mig att de e bäst att tassa hemåt.
Tassade på med Ida efter mig. Tittade  hela tiden snett nedåt för att undvika att snubbla över rötter och stenar. Plötsligt ser jag en grå-brun rörelse i ögonvrån..

Jag kväver ett skrik (Läs: illvrål)                  Tvärstannar.                     Tittar upp.

En bit framför oss på stigen trippar en gammal farbror, med böjd rygg och grå-beige jacka, sakta framåt.. Vi viker tyst av stigen, glad att vi inte skrämde slag på gubben och ännu gladare att det inte var björnen.
Efter detta var det meningen att jag skulle åka på spin45+core. Det lyckades inte. Valde att köra hemma styrka på terrassen istället.

(Förklaringarna är kanske rätt obegripliga tyvärr)

25+25 bakword lunge+ pickups
50 breda push ups med flytt
50 skidhopp, med händerna i marken
50 djupa squat + lyft varannan gång vänster/höger knä högt
25+25 höftlyft, ett ben igången. (ligg på rygg, ett ben i backen, andra rakt fram. håll höften så högt som möjligt hela tiden och sänk/lyft det fria benet
50 vanliga höftlyft
50 squat med viktflyttning och lyft det fria benet rakt åt sidan. (varannan gång höger/vänster)
50 smala triceps armhävningar
50 situps, benen i luften
25+25 squat med vrid. Först 25 med högerben rakt och squat med vänstra ben samtidigt som du rör om marken med båda händerna vid utsidan av vänster fot. Då du stiger upp vrider du övre kroppen åt höger och sträcker armarn snett uppåt långt.
2*1min sidoplanka på rak arm. Lyft höften opp och ned
25+25 stå jämfota och lyft ett ben igången rakt framåt uppåt. Byt efter 25
3*1min rak planka

2 kommentarer:

  1. Min fru tror alltid att allt ljud ur skogen är björnar :)

    SvaraRadera
  2. Men riklig fantasi är, ändå, för det mesta bra :)

    SvaraRadera