onsdag 1 augusti 2012

Tanelilampi - simterapi

Tog en roadtripp till Nurmo (Seinäjoki) igår efter jobbet. Hoppades på att detta skulle göra gott för min "sjöodjur skräck".
Den lilla sjön var ca 500m då man simmade runt, den var djup och vattnet var rätt klart (klar grönt)

Mötte upp Niina. Min plan var att simma 2 varv. Nina skrattade lite och sa att 4 varv ska nog simmas..

Vi simmade iväg, sakta men säkert. Här var det inga vågor och jag kunde träna på att simma rakt. Det gick riktigt bra! Emellanåt trampade vi vatten och diskuterade teknik.

Jag hittade förstås 2 stenar då jag var för nära stranden, vilket ledde till passets max puls..

Det blev 5 varv på lite under en timme. Det blir 2000-2500m!! De trodde jag aldrig. Tack Niina!!
Nu vågar jag mig på nästa äventyr..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar