fredag 28 september 2012

Lite beröm..

...och dagen blir så mycket gladare!
 
Torsdag blev (en ofrivillig?) vilodag. Men imorse var jag upp och redo för morgonsimning.  Började jobba först kl. 09.00.
 
Planen:
200m insim
2*25m superman, spark med endast undre benet
50m superman, byt sida efter 3 sparkar
50m superman 2 sparkar
50m superman 1 spark
2*25 simma med en arm
2*25 sculling
5*100m / vila 15sek
efter detta, var planen lite flummig.
 
Det gick bra fram till att jag simmat 3*100, då plötsligt började jag fiffla med badmössa under 15sek pausen -> pausen blev 30sek. Som "straff", simmade jag 3*100 till. Jag trodde jag skulle drunkna, men varje hundring gick under 2min!!
 
50 lugnt
50 med koncentration på sparken, alltså super spark, spark så hårt du kan.
50 lugnt
50 super spark
 
Sen kom Coach J.K. och påpekade att mitt simmande gick att dela upp i 3 delar; armtag, glider, sjunker, armtag, glider, sjunker.. Den där sjunkande delen skall lämnas bort! För att lyckas; kraftigare spark och veva mer med armarna. Övade en stund och fick feedback. Sen körde jag 25m och vevade med armarna så jag trodd de skulle flyga av. Då fick jag tummen upp! YES!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar