onsdag 17 oktober 2012

Lite annorlunda..

.. än jag tänkt. 

Tränigsmässigt började veckan inte som jag tänkt mig. Måndagens simpass: Check! På måndagskvällen var det dags för löpteknik och backdrag. Lekte lite med TRX medan jag väntade på M. Sist och slutligen blev det ingen löpning utan eftersök på skadskjutet vilt (min hund, Ida, är skolad på eftersök). Dvs. träningen bestod av skogspromenad måndagkväll, tisdagmorgon och tisdagkväll. Har varit så där lagom genomvåt de senaste dagarna. 

Imorse låg jag ihop kurad som en liten boll under täcket och försökte övertyga mig själv om att ett simhallsbesök skulle vara en bra start på dagen. Kom mig iväg och fick ihop en halv timmes simning. Har funderat länge på att jag måste simma en viss sträcka på tid så jag vet hur mycket jag har att förbättra till nästa sommaren. Men 1000m kändes dock alltför långt...

Bestämde mig att crawla 500m. Hade ingen aning hur det skulle gå till, eftersom jag de senaste veckorna har fått för mig att jag inte kan crawla längre än 100m utan paus. Men det hänger ju på det mentala så jag övertygade mig själv om att det får ta hur länge som helst så länge ja vevar hela tiden. Och det gick! 10min9sek. Jag ska under 10 min före nästa sommar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar