fredag 23 november 2012

Kettlebell skolning


Jag tog ut en semester dag i går, torsdag och deltog i en kettlebell skolning med Trainer4You. Skolningen ordnades här i Vasa på EasyFit. Nära och bekvämt, alltså! Sammanfattningsvis, fick jag massor av teknik tips och idéer till nya övningar. Idag känns det minnsann i hela kroppen fast jag använde endast en 8-10kg ketttlebell. Med lite mera träning hoppas jag på att få till en så bra teknik att jag vågar börja lyfta lite tyngre vikter.



Träningen annars denna vecka har det varit lite si och så med. Med tanke på knät, har jag inte vågat göra nåt vettigt. På tisdag kväll var jag och simmade 30 min. Det gick inte att använda benet till att sparka med ens. Men med en pullboy fick jag passet genomför åtminstone. På onsdag kväll blev det som vanligt en ute-WOD. Denna gång med fokus på rörlighet. Ett lätt och passande pass med tanke på torsdagens heldags kurs.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar