fredag 30 november 2012

Vinter, kaalllt

Det kom några snöflingor igår morse. De blåste dock snabbt iväg. Men kylan stannade kvar. Trodde jag skulle frysa ihjäl på Idas morgonlänk. Efter jobbet åkte jag och Eliisa till gymmet. Idag var det dags för en inne-WOD. Grunden till träningspasset nappade jag från Lanttolife.

WOD
10 set, med 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1reps

Marklyft 10st sen 9 ...
Ringroses 10st. sen 9...
Frivändning 10st, sen 9...

Sen 2 varv av
10st. peak med fötterna på boll
20 Crunches med bollkast mot vägg (6kg boll)
30 vridningar med 6kg boll

Efter detta hängde vi ännu på gymmet en stund. Blev lite ivrig, och tänkt int vill åka hem alls. Kul att lyfta vikter ibland. Fast jag inte varit på gym-gymmet sen i våras/vintras så ökade jag med lätthet 5kg i latsdrag. Skulle säkert kunn lägga 5kg till där. Men i bicecps curl måste jag minska. å andra sidan var triceps starkare..

Sen var det Idas tur att motioneras. Det var -8,5 grader då jag kom hem. Klädde på mig som en liten pingvin och så for vi ut på en 40min mountenbiketur.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar