måndag 10 december 2012

Helgens träning

Det första jag gjorde på fredag kväll var ett besök hos fysioterapeuten. Han hittade dock inget direkt fel på mina knän nu heller. Styva höfter och muskler fanns det förstås gott om. Dessutom sa han att mina benmuskler var för Svaga!? (i förhållande till uthålligheten). Vilken tur att han inte bara helt kallt konstaterade att mina var svaga - då skulle jag gått upp i rök.. 

Men hur man än formulerar sig så är mina ben för svaga så redan på fredag kväll började Projekt knäböj!

Fredag: 
1 h jogg med Ida. Målet var att hålla pulsen konstant under aeroba tröskeln. Sen olika knäböj. Har några tunga kettlebells lånade så det var ganska lätt att hitta övningar som kändes. Körde djupa knäböj med 2*12kg i rack position, utfallsteg mm. Fysioterapeuten påstod att 3*10 skulle räcka. Jag vet int om jag tror på honom..

Lördag:  
1h spinning på LadyLine. Sen benstyrka, på gymmet denna gång. Knäböj i smith maskin, Leg extensions och Leg curls. Meningen var att jag skulle åka direkt hem efteråt och sen mot kvällen åka och simma med Master gruppen. Men, men, julshoppingen räckte plötsligt alldeles för länge. Så det blev ingen mer träning. Fast på kvällen körde jag nog Push Up Utmaningen, det blev 13+11+9+9+15 push ups.

Söndag
Redan kl. 08.00 var jag vid botniahallen med racern i högsta hugg. (De ivrigaste började kl.07). Snurrade runt, runt på 400m banan i nästan 2h (fattades 2min när de stängde banan). Sen på med löpskorna och 2km löpning 4:40-5:00 fart. Härlig känsla då man var färdig tränat kl. 10.30 redan!!

Det planerade biobesöket med syrran blev inte av, så då bestämde jag mig för att åka till gymmet på crossfit timmen eller WSC Workout som den numera kallas. Vi körde teknik i marklyft och kettlebell swing som uppvärmning. Sen var det dags för dagens wod: Helen's Dead (th?)

WOD
3x
10 marklyft (den egna vikten på stången)
400m sprint eller 150 hopp med hopprep
21 kettlebell swings (crossfit style)
12 pullups eller ringroses

Jag hade förstås fivefingers på mig. Så jag tänkte att jag skulle vara smart och spara på fötterna. Valde alltså hopprepet framom löpning på bandet. Efter 2 *150 hopp var jag helt färdig. Oj, vad det var tungt! Det var nog riktigt tungt för vaderna också, men mina handleder var helt slut. Det gick inte att veva mera, så sista varvet for jag på löpbandet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar