måndag 3 december 2012

Tränings update

Fredag kväll blev det en kort jogg i skidspåret för att testa knät. Det gick sådär.. Sprang ca 1km och gick en bit och så igen.. I nedförsbackar gick det inte att springa alls.

Lördag: simning, push ups och en WOD
Push up utmaningen finns här på finska. Jag började på vecka 3 spalt 1. Körde alltså 12+10+7+7+13 push ups. Det gick rätt så lätt så då körde jag 15+25 till. Push upsen är förstås smala med armbågarna mot kroppen och tårna i golvet.

Sen var det dags för dagens WOD. Vi körde Kettlebell400, består av 100 snatch, 100 knäböj med kettlebellen bak nacken, 100 clean och 100 press (nu hoppas jag på att namnen blev rätt då jag översatte från finskan). Detta uppdelat i 4 serier. Meningen är att man inte får lägga ned kettlebellen överhuvudtaget under träningen. Utmaningen är att klara detta under 20minuter. Jag körde med 10kg.

Söndag: Förmiddagsjogg med Ida. Vilken tur att jag inte kollade hur kallt det var före jag kom tillbaks. -15 grader. Tyckte det var lite svårt att andas då jag sprang, men skyllde på usel kondition och sprang ännu hårdare.. Blev en typ av 2*2km tempo på snöig asfalt/grusväg.

5:44  5:18  6:46  5:09  5:05  6:39 min/km

Bena funkade. Knät funkade. Vaden funkade. Solen lyste. En kort, men bra söndagstur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar