måndag 14 januari 2013

MTB nästan hela helgen

Fredag blev helt och hållet Vilodag. Kanske helt ok. eftersom det var första helvilan sedan första januari. Men med lite matematik så blir det ju också ett dygns vila om man tränar ex. onsdag morgon och sen först torsdag kväll..

veckans träning på movescount.com

Jag använder movescount.com riktigt flitigt. Gillar att de använder olika bilder för olika sporter. Dessutom får jag ut allt jag behöver i grafer och siffror.

Som ni ser från bilden så började lördag med en morgonlänk. Hade sällskap de första 5km och fortsatte sen 5km till. Jag hade som mål denna helg att få till ett 3h pass. Bestämde mig för att nu skall jag faktiskt cykla ute! Byltade på mig som en liten pingvin och for ut med MTB på skogsvägarna. Det blev t.o.m nästan för varmt. Fast efter ca 90 min började kännas liite kallt om tårna. Tyngst var det mentalt. Efter en och en halv timme ville jag hem. Men då jag hade bestämt 3h, så blev det 3h.  






Lördag kväll skulle M:s födelsedag firas, och var därför lite osäker på hur söndagens träning skulle se ut. Efter en hel del om och men, så hade jag bilen rätt långt borta på söndag, så jag bestämde mig för en MTB tur till. Denna gång fick 1h räcka. Gårdagens 2h sadelnötande kändes av rätt bra.

Veckans saldo 10,5h 

Annars så måste jag bara nämna hur bra min camelbak vattenflaska (med isolering) är. Efter 2h på cykel utomhus i -10 grader så hade jag fortfarande rinnande vatten. Här finns mera info.


CamelBak Podium Bottle Big Chill Thermo 750 ml
isolerad dricka flaska

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar