torsdag 14 februari 2013

Starkare!

I tisdags på kvällen åkte jag tillbaks till Vasa på Mastersgruppens simträning. Den viktigaste biten för mig var nåt i stil med 300+200+100+75+50+25m. Började med sakta fart och fortare och fortare. Detta  x 2. E så glad då jag faktiskt kan/har tålamod att simma 300m i ett sträck.

Onsdagen började som vanligt med Bodybalance och efter jobbet åkte jag tillbaks till gymmet. Det har blivit dags att börja lyfta lite tyngre vikter har jag bestämt.

Knäböj
3*5 50kg
1*5 60kg
1*5 50kg

Det var så jäkla tungt, tyckte mina axlar. Hela övre kroppen från magen upp till axlarna var nog helt i chock. Jag har kört med max 40kg förut. Kändes som övre kroppen blev ihoptryckt ett par, tre centimeter. Och så började jag må illa.  Benen mådde bra. De verkade orka. Settet med 60kg gjorde jag bara för att visa kroppen hur mycket lättare 50 kg är. 

Bänkpress
2*5 40kg
3*5 30kg

Skivstångsrodd
2*5 30kg
1*5 40kg
2*5 35kg

Hann ännu med ben press i maskin före den ledda Core 30minuter började. Måsta lämna resten (biceps, triceps...) ogjort. Mådde för illa. Efter att jag tagit mig hem och legat på soffan så började de kännas lite bättre. Nästa gång går säkert mycket bättre!


Mina blommor får nog inte nå mycket kärlek men en hade ändå bestämts sig att börja blomma. 

 

Började tisdag morgon med följande:
3*20 + 1*40 double swing med 20kg giraya
2*10 push press / arm 12kg
10 pull ups

Jag ska nämligen bli starkare!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar