tisdag 5 mars 2013

Vecka 9 och måndagens fartuthållighet





Vecka 9:s saldo: lite under 10h sammanlagt. Helgen blev inte till nåt träningsmässigt. Men det får också var ok nån gång. Lördagens snöstorm och skithumör ledde förstås till huvudvärk på söndagen. Men efter att jag hade gjort ett försök att springa ifrån huvudvärken, så for vi ut på isen i solskenet. Ida tog några rundor i ren glädjeyra först men började nog frysa förrän vi var hemma igen. Pilkning, solsken och korvgrillning.

Det ser ut att vara för mycket löpning på bilden ovan. Dessutom i går måndag var jag ju på löpskola. Känns lite i vänstra fot, annars ok.

Simning måndag morgon och Löpskola måndag kväll. Fartuthållighet.
Uppv. 4*400m + 3 varv med varierande hård avspänd löpning, jogg och gång.
Sen
2 * 3km hårt i FU1 fart (fartuthållighet)
2*1 km hårdare i FU2 fart
mellan dessa 200m gång som vila

Nöjd med farten. Första 3km gick lite saktare än tänkt 5:06 fart. Andra intervallen startade jag snabbare och lyckades hålla 4:58 fart. Efter detta kände jag nog att 2*1km till klarar jag nog i fem fart, men var osäker på hur mycket snabbare. Hade som tur var en snabb "röd skjorta" jag sprang med. Han for i väg som ett skott och jag försökte jaga hans rygg så gott det gick. Första km i 4:22 fart och andra i  4:17 fart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar