tisdag 30 april 2013

Cykelsöndag

Bestämde mig för att cykla hem till Korsnäs på söndagen. Ca 32 km enkelväg. Hade skruvat på tempobågen och tänkte träna på att använda den. I höstas vågade jag inte ens trampa när jag använde den. Men nu, efter att ha dragit den lite längre bak, så var jag ändå upp i 20km/h. Körde dock endast rakt. Hade dessutom motvind hela vägen så medelhastigheten stannade på ynka 21km/h.
 

lite socker tog jag med på cykelturen

Efter 2 ägg, syrrans nybakade drömtårta, kaffe och en tupplur på mammas soffa så var det dags att cykla tillbaks. Nu gick det 30min snabbare med vinden i ryggen. Vågade mig upp i farter som 25km/h i tempobågen. Medelfarten stannade nu på 28km/h.

En ända cyklist mötte jag

 

Ida skulle förstås luftas då jag kom tillbaks och jag fick plötsligt en idé om löpning. Det heter ju att man måste vänja benen vid att springa efter cykelturen. Bytte skor och så sprang vi ut i skidspåret. 10min löpning, medelfart 5:37min/km. kändes helt ok :)

 


Ute säsongen har börjat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar