måndag 15 april 2013

Vecka 15 och lånad Duchess


Vecka 15, 12,97h


Nästan 13h träning. En riktigt otroligt bra vecka! 
- Längsta sträckan ja simmat på 8 månader
- Snabbaste intervallerna ja sprungit någonsin
- Längsta långlänken i både tid och km på 8 månader
- Längsta cyklingen utomhus sen förra sommarn

Så mitt främsta mål denna vecka är att hålla mig frisk! och vila en del! Det jag funderar på just nu är kvällens löpskola. Första gången utomhus i år. Ute är ju kul att springa, men just idag är himlen blygrå, med regn och stormbyar.. Har dock med regnkläderna, så jag skall utmana ödet ikväll. Sen ska jag vila.

fredag kväll körde jag ännu lite styrka med bara kroppsvikt hemma.

WOD
25+25 backward lunge + pick up
50 squat med benlyft
25+25 höftlyft med ett ben i luften och det andra på stol
25+25 squat med vrid
50 armhävningar
50 crunches
25+25 squat med spark
TRX-magisar 3*10
TRX axlar 5minuter

Lördag långlänk. Kändes helt bra, sprang hela vägen på GU. Hann hem före regnet kom.


Söndag MTB långlänk i strålande vårväder. Fanns en hel del slask på vägarna från gårdagens regn, så jag höll mig mest på asfaltvägar. Cyklade bla. runt Söderfjärden. Sammanlagt 53km och 3h cykeltid.

Runt Söderfjärden gick rutten


The Duchess lånad igen

Efter att ja trampat 90min, smakade denna riktigt bra

geggigt


Som energi använde jag först mina egna gjorda energibollar. Men testade också en Maxim Energy Bar. God smak och inte för chokladig. Nackdelen med mycket kolhydrater är ju att när du en gång börjar äta så får man stoppa i sig tills träningen är slut. Gillar nog proteinbars bättre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar