onsdag 8 maj 2013

Dags för vila?

Efter att ha cyklat hem från jobbet igår i motvind (räckte ändå bara 10min längre) så somnade jag nästan i solen på terrassen. Kämpade mig ändå upp och åkte in till Vasa (med bil denna gång) för att simma med Masters. Det blev 2,7km för mig. Längsta jag simmat sen augusti förra året.

Huvudserien blev 2 (8*50+200)/20sek vila. Sen X antal gånger 25hårt+25löst. Efter detta tyckte jag det började vara färdigt, eller? Nej, nu 10*100m med start varje 2minuter. Det betyder ca 1-2 sek vila för mig. I något skede snurrade en ända tanke runt i huvudet, att om jag klarar det här 10st hundringarna, då kommer Finntriathlon siminingen att gå hur lätt som helst.

Onsdag morgon, Bodybalance. Men nu var benen så trötta att jag kunde helt enkelt inte göra balans övningarna. Styrkeövningarna gick inte heller riktigt att utföra.

Efter 4 dagar med träningar på rätt högpuls/långa träningar så blir det vila ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar