fredag 3 maj 2013

Maxim produkterna

Jag har testat några av Maxims sportprodukter de senaste veckorna via Buzzador. Har nog nämnt lite om det här och där.Men tänkte nu sammanfatta testet.

Test produkter

Jag fick testa både Recovery bars, Energy bars och After Training Bar. Jag gillade Recovery och After training bäst, eftersom de innehåll ganska mycket protein och lite mindre kolhydrater än energy bars. Chocolate-Hazelnut var bästa smaken. Smak av banan är verkligen inte min grej, men det är ju upp till var och en. "Dark Chocolate" var också riktigt god, men ju mera chokladsmak - desto törsigare blir jag och desto mer klibbar chokladen fast i munnen.

Sportdryck fanns det två alternativ av.  Gillade brustabletterna mer (mindre kolhydrater och mer mineraler) än den stora burken.

De färdiga Recovery drinkarna (jordubb, vanilj och choklad smak) fungerade jätte bra efter ett tungt pass! Testade dem då jag verkligen behövde snabb energi efter ett pass, före nästa pass började. De fungerade, var goda och färdiga att ta med.

De jag kommer att använda mig av i sommar är nog mest brustabletterna för energi och när jag behöver nåt enkelt och snabbt tänker jag använda Recovery drink.

Gelen saknar jag här i test panelen. De behövs ju under tävlingarna. Vill minnas att förra året hade Maxim endast rätt stora gelförpacknigar. Jag tar hellre mindra gel och lite oftare. Gelen ska ännu testas före tävlingen i juli.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar