fredag 10 maj 2013

Regn, rusk och trainer

Skönt  med en ledig dag mitt i veckan. Onsdag kväll blev därför senare än vanligt. Med återhmätning och alldeles för mycket god mat. 





Ibland funderar jag på hur mycket snabbare löpningen skulle bli om jag skulle ta bort 2 till 3 kg fett. Och ännu viktigare skulle det säkert vara för mina knäleders välmående. Men jag tycker för mycket om mat för att det skulle funka ser det ut som.

Torsdagen bestod av regn och rusk, så det blev 1h cykeltur inomhus framför ett avsnitt av Game of Thrones. På kvällen blev det en oväntad WOD.

WOD
100 jumping pull ups
20 toes to elbows
30 push ups

Fredagens morgonsimning kändes verkligen i armarna. Men tack vare sällskap fick jag ändå ihop 1,7km


4 kommentarer:

  1. Åh vad gott det där ser ut! Hmm, det där med vikten och löpning är svårt. Tror 2kg sku hjälp myki men jag har samma "problem": för gott med mat! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. å andra sidan, med lite extra fett så minskar kanske skaderisken

      Radera
  2. Kan kanske jär najnting nåo, men å andra sidan. Vad ska du spring på för energi tå?? :D

    PS
    Imårn flyttar hon in ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns ju mycket åsikter om löp-bränsle. Springer man på kolhydrater eller fetter eller både och? Jag tror på fett till långa distanser + vid behov kolhydrater :)

      men fast jag skulle ge bort 2kg fett finns det nog mer än tillräckligt kvar att klara 20-40km.

      Radera