tisdag 21 maj 2013

Vecka 20


14,5h
Får tyvärr inte ut nå vettiga statistik bilder från nya Movescount, ser det ut som. Helgen spenderade jag i simhallen. Simläger med massor av nyttiga driller. Simningen hade blivit filmad på förhand. Och nu fick vi kolla filmerna samtidigt som vi fick feedback.
Jag måste jobba med att simma smalare, hålla nacken, övre ryggen ovanför vattenlinjen och tänka på takten. Med andra ord har jag lyckats korrigera felen från förra vintern. Men jag har korrigerat dem för mycket så det blivit fel igen. Jobbigt! 

På söndag  hann jag med en kort, lugn cykellänk också. Vet inte om jag fick värmeslag eller nåt, för en fruktansvärd huvudvärk slog till på söndag kväll, vilket ledde till sjukledigt på måndag. Efter att ha kastat upp på måndag förmiddag så började allt kännas normalt igen. Orkade till och med åka på löpskola på kvällen. Det fanns väl inte så mycket energi, men jag fick ju röra på mig lite.

Det kändes så bra så jag cyklade till jobbet imorse. Kändes lite tungt. Men efter cykel turen slog kallsvetten ut än en gång. Jag tror att det är dags för några vilodagar..

1 kommentar: