fredag 28 juni 2013

Kuniledslöpet

Måndag: cykling 1h29min. Dagens utmaning var att simma 3km i simhallen. Hade ett program med mig för att inte bli helt uttråkad. Programmet var egentligen 3,5km men, men..

200m uppv
30 x 50m / 15sek
4x200m Pull /15sek
4x50 spark
6 x 50m
200m nedvärmning

Jag hoppade över bl.a. sparkarna på slutet. Jag tyckte att 30x50m kändes övermäktigt. Men då jag delade upp dem i 3st. tior så gick det på nåt sätt.

Tisdag: VILA

Onsdag: ca 40min cykel för att väcka upp bena inför kvällens tävling. Kuniledslöpet 14km.

På kvällen var det varmt, fuktigt och kvavt. Vi sprang första km på grus. Den gick i 4:30 fart. Lite väl hårt, men jag ville inte trängas på stigen sen. Sprang ca 1km på stigen i grupp. De e både bra och dåligt att ha någon före. Märkningen på den ojämna sigen var röda prickar ovanför min ögonhöjd, så att kunna titta upp samtidigt som jag höll koll på var jag satte fötterna var inte så lätt. Efter ca 2,5km löpning, var jag totalt ensam i skogen. De flesta vek av för att springa 8km. och snabb gruppen för 14km var långt, långt borta.

Det började nog gå lite sakta utan sällskap tror jag. Dessutom vaktade jag mitt knä och vågade inte hoppa från alla stenar. Vissa gånger var det så brant så jag gick. Började regna lite och stenarna blev ännu halare. Småningom kom en herre upp mig. Han lämnade ändå bakom mig och jag lekte vägvisare i några kilometer. Nu hade vi plötsligt då bara en 3 km kvar. Då frågade han så artigt om han fick springa förbi mig. Han hoppade i väg på långa ben, men jag lyckades hålla honom inom synhåll. Så äntligen var vi ut på grusvägen igen och 1km kvar. Kollade om jag hade nå krafter kvar. Jodå, bara jag fick upp höfterna rätade så gick det nog i 4:45 fart igen.

Kuni leden bör verkligen upplevas. Tänk att vi har sån natur här i Österbotten!

Andra plats och 3 par sport strumpor

Knät tejpat. Det bar blött i skogen


1 kommentar:

  1. Ja visst va e e fint lopp. Jag ska ta me sambon å jär en utflykt tid under semestern :)

    SvaraRadera