torsdag 20 juni 2013

Onsdag och torsdag i mängdveckan.

Onsdag:
Ute simning 33,5min
Cykel 53,7min

På onsdag morgon märkte jag nog av lite seghet i benen. Lyckades få nästan hela dagen att gå utan att röra på mig desto mera. Men det märktes också att (det tyngsta) löpningen bara var 15min, annars skulle det säkert vara mycket värre. På kvällen var det triathlon träning vid Karperöfjärden. Jag och Eliisa simmade längs med stranden medan de som inte brydde sig i båttrafiken simmade tvärs över. Lite över 1km fick jag ihop. Cyklingen gick i lugn fart. Kändes av i bakre knät på vänstra sida. Sen var det löpningen kvar. Hörde sen att de sprang ca 4km. Jag hann inte då klockan blev för mycket.

4 tjejer, 4 Rose racers

Ett SPIBELT gav jag bort som födelsedagspresent. Tror jag behöver ett också.
Har kollat att de finns med nmmerlappsfästen och loops för gel


Torsdags träning:
MTB 1h48min
Cykel till och från löpskola 70min
Löpskola 1h3min

Torsdag.Regn. Efter lite fundering blev det en MTB tur. Regnade varmt som tur var. 


Mössa i slutet av juni fungerar också

Efteråt hade jag lera överallt

På kvällen var det meningen att jag och Eliisa skulle cykla till Botniahallen. Jag var nog inte jätte ivrig då jag kommit in 1h tidigare från en slaskig MTB tur. Men tänkte att om hon inte sätter stopp för cykling i regn, så hänger jag på. Det var meningen att det skulle vara barfota löpning, alltså lätt löpning inbillade jag mig. Men då vi kom dit så hade programmet ändrats till snabbhetsträning pga av vädret. Det var bara att ta lite sockerdricka och köra.

4x200m
4x150m
4x100m / 1min vila mellan varje drag och 2min serievila
4x80 / 45sek vila
4x60
4x40 / 30sek vila


Transport cykling
Har skrapat ihop lite över 13h hittills denna vecka. Får vara nöjd med det. Känner att jag inte pallar mycket mer. I helgen blir det simning och vila. Tack kroppen för att du orkade!

Trevlig Midsommar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar