onsdag 3 juli 2013

28-30.6 Aqua Plus tränings läger

Förra fredagen var det då dags att packa bilen och åka mot Tammerfors. Eliisa med som sällskap. Tänk att allt rymdes i bilen. Ser ju ut som om vi skulle semester en vecka minst.



Lägret började först på fredag kväll. Då hann vi med ute simning, teknik betonat. Ca 20km cykling (det är backigt i Tammefors) och lite löpteknik.

Lördag morgon hade vi frukost först 8:45. Bestämde mig för en extra morgonsimning i sjön. Det är helt otroligt att kunna simma utan att behöva vara rädd för en massa stenar. Det var en gråmulen morgon, men vattnet var härligt varmt.

Sällskap på morgonsimningen
Efter frukost var det dags för cykling i backe. Som jag egentligen redan kommit fram till så har jag för stora kugghjul framme på cykeln. Jag har "Double" men nåt mindre skulle ha räckt. Kör tyvärr alltid i de lättaste växlarna. Strax efter var det löpning i stigande tempo på spånbana. 2,5 sista kilomterarna gick det uppåt. Kändes helt bra. 

Sen var det tags för föreläsning om tävlingstaktik. Som tur var gick vi igenom tävlingen i Joroinen. Känner mig liite lugnare nu. Efteråt simning igen. 

På söndag var det dags för tränings-tävlingen. 1000m simning + 20km cykling + 5km löpning i spånbana. Det e tungt att cykla i backar kunde jag konstatera ännu en gång. I simning gick jag ut alltför hårt då jag försökte simma i kölvattnet på S. Började hyperventilera och fick simma lite bröstsim. Riktigt bra att man fick testa på lite hur det känns  då det är nästan-tävling.

Förra veckans träning stannade på lite under 11h. (Planen var minst 13h). 2 hela vilodagar. Missnöjd, men det kanske var bra ändå för kroppen. Kändes trött och segt efter förra mängdveckan och onsdagens löptävling. Hade lite känningar i halsen också.

Bilderna här av Tuuli, Aqua Plus

Backigt (jag är vinterklädd)

Hur får man av sig en våt våtdräkt snabbt?

Jag där framme, nästan helt under vattnet

Garmin av först
Tekniken ser ut att hålla ända till mål

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar