torsdag 18 juli 2013

Funderingar om Joroinen

Har sovit uruselt sen typ fredag natt. Den återkommande mardrömmen var att en person var försvunnen, inblandat i allt detta var förstås den kommande tävlingen. I måndags fick jag äntligen lite ordning på detta. Men man blir ju snurrig för mindre. Nu då handlar drömmarna istället om tävlingen. Det jag minns nu sist var att jag drömde att jag kollade Foreca vädret på fredag kväll och de visade frost under natten. På lördag morgon då vi kom till starten låg en tunn is skorpa över sjön.. Som tur fick jag sova inatt. Var nog vaken några gånger men inga konstiga drömmar.

Brukar annars alltid försöka analysera mina drömmar. De bottnar nog alltid i nåt från verkligheten. Drömmen om isen på sjön, kommer förstås ifrån att jag är jätte rädd att frysa under cyklingen på lördag.

Nog svamlat

Cykeln är servad. Både växlar och bromsar ser ut att fungera bra. Fick riktigt bra service på Viertola cykelbutik.


Rara, fina cykeln, förlåt att jag var arg på dig i måndags. Snälla du, håll ihop hela lördagen. Efteråt får du vila precis så länge du vill!


Min lösning blev en extra dricka flaska på stemmet och pulsmätaren
längst fram på styret. Lite i vägen, men  får duga 

Tisdag vilodag. Förde Ida till Korsnäs på skötas. "Kolhydrat laddade" med syrrans drömtårta. Mums! (tror annars inte på kolhydrat tömning/laddning)

Onsdag: kort triathlon träning. Simning 16min, cykel 32 min och löpning 15min.

Torsdag: tror jag åker och simmar efter jobbet om det inte blir jätte dåligt väder.

Blir kort natt inatt. Vi åker ca kl. 05.00. Sen rullar det på hela dagen.

-Efter lunch är vi förhoppningsvis i Joroinen en 12 tiden.
-Kolla in T1
-Köra runt cykelrutten med bil
-Anmäla sig
-Tävlings info kl. 14
-Extra tid att kolla in området, simma? (tror inte det blir nån simning), äta middag, checka in på hotellet i Varkaus, få ordning på växelpåsarna
-kl. 18 kolla på sprint tävlingen. Kolla noga hur växlingarna går till och var allt finns.
-kl. 20 besiktning av cykeln och lämna in växlings påsarna
-sova

Funderar på att ta en kort morgon länk före frukost på lördag morgon ca 15min. Det fungerade jätte bra att väcka upp kroppen så före förra årets botniacykling. Sen frukost och till starten. Annars e jag mest nervös vad jag ska ha på mig då jag cyklar. Cykeljacka? Lösa ärmar?

Är väl mest nervös för simstarten. Skall hålla mig undan så mycket som möjligt. Men tänker ändå inte starta sist. Vi är ca 150-160 damer som starta samtidigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar