måndag 15 juli 2013

Vecka 28

Ännu lugnare vecka



Torsdag: VILA (meningen var att springa 1h, men var för trött)

Fredag: triathlon dag. Hamnade att simm själv. Så det blev 100 simtag ut och så tillbaks... Cykling 45min och löpning 30min. Allt i lugn fart med inslag av korta intervaller

Fredag: paket dag

Hade tur och fick hjälp med att byta ringar på cykeln. Hade haft sönder sammanlagt 3 innerslangar innan jag insåg mitt nederlag och bad om hjälp. De nya ytter ringarna var så tighta så mina tummar var helt enkelt för klena. Samtidigt fick jag kedjan rengjord också. Tack!

Lördag: Åkte på cykeltur. Hann cykla 45min innan jag hörde ett PCHSSST. Så var bakringen tom. Jag var ändå glad att det hände nu och inte på tävlingen. Fick som tur var på den tighta, nya ytterslangen trängd, då jag använde verktygen, (med risk att ha sönder den ända extra innerslang jag hade med). Klarade mig dock hem.

2h43min cykling i maklig takt. Strax efteråt testade jag 2*5min fivefingers jogg i skidspåret med Ida. (hittills i år har jag bara promenerat med dem). Kändes bra.

Dricker Rödbetsjuice, sista veckan före tävlingen.
åtminstone blir jag inte sämre av det. Om jag blir bättre? vet ej.

lunch före cykelturen
Söndag: Tröttis, huvudvärk. Sov hela dagen. Lugn löpning (inkl. 6*80m backe) på kvällen då jag vaknat till liv. Min belöning efter löpningen var en dajmglass. Min favorit. Orkade int ens äta den..

Vädret i Joroinen på lördag ser ju inte så kul ut.. 10 grader..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar