tisdag 30 juli 2013

Vecka 30

Vecka 30

Mestadels vila. Började träna igen på torsdag.

Fredag: ute sim i Karperöfjärden 38min. Garmin visade på 500m simning. Blir så trött på den. Drömmer om Suuntos Ambit 2 klocka istället. Sen for jag och Ida till skogs för att kolla om det fanns några hjortron kvar. Hann också baka senare på kvällen. 

Eva, kom ihåg din Regel Nr 1 -Ta med GPSen till skogs! Efter lite travande fram och tillbaks hittade jag till sist. Solen var ju uppe så vädersträcken hade jag nog koll på denna gång. Men att hitta stället där vi slapp över ett brett dike var inte det lättaste.


Kakor med rabarber fylling - utan socker
Lyx frukost
Lördag: Tidig väckning för att hinna springa innan avfärd. 9,14km. Medelfart 6.04. Pulsen hölls på GU. Började kännas i framlåren mot slutet.

Varmt redan 07.30
Resten av dagen spenderades på sjön. Åkte båt Korsnäs - Petalax - lunch på "Svartören" - Korsnäs - ut till villan - hem.  Blir lite många båt bilder här. Men sjön e ju det bästa som finns, tycker jag.

Int en ändaste vindpust
Körde inre vägen mot Molpe bron
En skymt av öppet vatten på väg till Petalax
Ida njuter
På väg mot villan och mot öppet vatten
Typisk Korsnäs skärgård

Tröttis
Söndag: Långcykling. Eliisa fick dra nästan hela vägen. Några fem minutare drog jag. Glasspaus i Kvevlax. Totalt 74 km. Medelfart 28km/h. Fick tyvärr känningar i vänstra knä.



Sen till stranden och njuta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar