tisdag 6 augusti 2013

Att förspringa sig

Jag försprang mig i morse. Alltså jag försov mig inte utan jag försprang mig. 

Jag kunde inte bestämma mig igår kväll hur jag skulle göra. Skulle måsta springa en 70min länk enligt triathlonhaaste, men tiden ville inte räcka till. Tänkte nog tanken att springa tidigt på morgonen, men nej. tänkte att nej jag skjuter fram det. 06.15 stod jag ändå i löparskorna, Ida var med på noterna. Medelhastigheten stannade på 5:43 inkl. 2* snabbare kilometer och resten lugna. Hann inte riktigt i tid till jobbet. Usch på mig.

Dessutom märker jag nu att jag är än en gång på fel vecka i triathlonhaaste. Triathlonhaaste är ju ett gratis träningsprogram på 12 veckor för halvdistans i triathlon. Jag har inte följt det från början utan nu hoppade jag också in då de är 5 veckor kvar. Nu är jag på vecka 9 (trodd jag var på 10). Så der här är ju en vilovecka med endast 7h. 

Jag skulle vilja springa ett halvmarathon i Korsholm på torsdag och på söndag är det minitriathlon i Närpes. Men jag måste nog skippa halvmarathon. Prio 1 är ju ändå Kärringsunds halvdistans.

I går, måndag simmade jag vid Gustavsborg. Blåsigt värre. Men det var kul. Andningen funkade, jag var lugn, simmade på och njöt. Gick väl inte fort, men det fanns ingen sjögräs-sjöodjurspanik heller! 

Och så måste jag lägga in en länk från Äkta Vara, om mat och tillsatser. Vad stoppar vi i oss? Kolla Här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar