onsdag 7 augusti 2013

Rörlighet

Jag är rätt usel på att träna rörlighet. Jag gick på Ashtanga yoga Wasa Yogacenter i 4 terminer, fram till sommaren 2011. Märkte hur bra det är för kroppen. Men i höstas och våras var jag lat. För att kompensera lite gick jag på gymmets bodybalance en gång i veckan. Det var absolut bättre än ingenting. Men jag saknar Ashtangan (och är fortfarande lat).

Har haft ont i högra höften hela våren och sprungit på massage. En vecka före Finntriathlon, började jag köra styrkelabbets stretch varje morgon. 5 ggr/ sida och räknar till 8 i varje position. Jag tror detta räddade min löpning i Joroinen.

www.styrkelabbet.se
Håller på med detta fortfarande och jag har blivit märkbart mjukare i höften. Nu skall jag dessutom lägga till Gomorgon kroppen från fitness-liftestyle. Dessa två, kan man kanske göra på kaffepausen:



5 kommentarer:

  1. Mäkin tykkään astangajoogasta, kävin noin vuoden tunneillakin joitakin vuosia sitten. Nyt meillä alkaa töissä astangajooga maanantaisin, enkä malttaisi odottaa ensi viikkoon. Varsinkin takareidet tykkäävät. Kesän jäljiltä ne tuntuvat nyt olevankin aika kireässä kunnossa.

    Meillä on seuran kuntopiirissä joku vastaava venytys kuin kuvassa, sen on pakko olla tosi hyvä :)

    SvaraRadera
  2. Åh,testa Johannas höftöppnare på Yogobe.com, scrolla ned lite så ser du den. Underbar!!!

    SvaraRadera
  3. Pia: Luxusta kun teillä on yoga töissä! Minun pitäisi ehdottomasti alkaa mennä taasa syksyllä

    minaträningstajts: Den skall jag absolut testa :)

    SvaraRadera
  4. Tack för bra tips och inspiration! Jag måste oxå skärpa mej med rörlighetsövningarna... :-)

    /kerstin

    SvaraRadera