fredag 27 september 2013

Kvalitetspass x 2

Onsdag morgon, väckning 04:50. Dags för Bodybalance hade jag bestämt. Lyckades ta mig upp och vilken bra start på morgonen det blev. På kvällen åkte jag till gymet igen för styrka och core.

Torsdag: morgon jogg med Ida. På kvällen kvalitets löpning ensam i regnet. Jag hade bestämt mig för 4*1km progressivt, men var lite osäker på hur trötta benen var. Farten blev 4:52  4:46  4:40  4:27. Oj vad jag var nöjd efteråt! Det är rätt snabbt för mig. Förra året körde jag nästan ett likadant pass 3*1km. Då var farten 5:52  6:11  5:24. 

Fredagmorgon lyckades jag igen med morgonträningen. Ett vanligt simpass blev plötsligt ett kvalitetspass med simflow. Flowet gav sig tillkänna under nedsimningen 200m. Lyx! Skulle kunna simma hur länge som helst.

SIMPASS
200m uppv
2*25 superman, sparka endast med undre benet
50m superman med 3 sparkar
50m superman med 2 sparkar
50m superman med 1 spark
100 sim
2*25 sculling
2*25 enarmssim
2(3*100m/15sek vila) 1min serievila
4x2x25superspark+25vanligt sim/10sek vila) / vila 20sek ) 
200m sim

Jag har druckit sprängticka te i två dagar nu. Lokalt plockad och torkad hemma. Vill du läsa mera om sprängticka. Kolla här! Det är jätte gott och super nyttigt!

Sprängticka:  Bilden lånad från google

By the way. Jag anmälde mig just till nästa års Finntriathlon. Tyvärr hamnade jag på kölistan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar