onsdag 11 september 2013

Nästan tillbaks till vardagen

Jag är nästan tillbaks. Just nu hemma med feber och förkylning som sällskap.

28.8 åkte vi via Haparanda upp till svenska fjällvärlden i Norrboten nästan 1000km enkel väg. Resan gick ut på att vandra, fiska, jaga ripa och bara ta det lugnt och njuta. Mera om resan i ett annat inlägg då jag har tillgång till lite bilder.

Följande tisdag kväll var vi hemma igen. Jobb onsdag, torsdag. På fredag åkte jag iväg till Lapua för att delta i årets Münsterdagar. Münsterdagarna ordnas höst och vårvinter och går ut på att samla ihop små och stora münsterländer hundar och deras ägare från hela Finland. De senaste åren har jag dragit olika lydnads skolningar för hundarna. I år fick jag hålla skolning för unga hundar och deras ägare. Vill dock poängtera det är ägarna/hundförarna jag skolar - inte hundarna. Hundarna gör ju bara som ägarna visar/låter dem göra.

Sen hann jag vara i jobb måndag och så slog flunssan/förkylningen till. Med andra ord, när har jag tränat sist???

I Lapua hann jag ut på en timmes grusväg/trail löplänk. Hade då ännu botnialöpet (30km trail) i tankarna.  Sen kvällen före Sverige resan gjorde jag en 30min löptur i skidspåret med inslag av styrka (upphopp, armhävningar, burpees). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar