onsdag 13 november 2013

Socker träsket och lite träning

Så var jag där igen. Alltså i sockerträsket. Utan att jag märkte något. Jag har försökt analysera vad triggern är. Vet ej. Tror det är summan av allt. Jag åt gröt 2-3 morgnar efter varandra (min vanliga frukost e kvar, bär, nötter). Jag har druckit sprängtickate med Honung 3-4 kvällar i rad (samtidigt som gröt frukosten). Och dessutom har mitt frö knäckebröd tagit slut. 

Jag är helt beroende av bröd. så om jag inte har fröknäcke så blir det vanligt bröd. 1-2 rågbröd/mörkt knäcke per dag klarar jag. Men blir det mera är inte magen tyst längre. Det är inte roligt! Speciellt inte när man tränar i grupp! 

Igår nådde jag botten. Bröd, ca 4 ljusa rågbrödsbitar + 2 rieska + 2 knäckebröd (kanske nåt jag förträngt också?). Dessutom en Geisha chokladstång och en kismetglass. Efter detta mådde jag precis som man kan föreställa sig. Som tur hade simträning senare på kvällen och fick bort nästan all negativ energi. Idag är en ny dag. Nästan inget socker hittils (bara 1 liten knäcke imorse).

Måndag morgon hade jag en riktigt bra simträning. Hann faktiskt få ihop 1,5km
200+150+100+50m / 20 sek vila
50 hårt
200m teknik (en arms sim, demont, superman, spark, sculling)
50 hårt
200+150+100+50 med paddel och dolme / 20 sek vila
100 sim
100 avbad

Måndagkväll: löpskola. kort backe utomhus 7-8 * 1,5-2min. Under uppvärmningen trilskades knä så jag måste promenera. det var halt på asfalten och jag spände mig. Gick ändå bra att springa i backe. Jag fick till mjölksyra! Grämde mig över att andra löpargruppen fick springa 8-10 ggr backe, medan vi hade bara 7-8ggr. Nästa gång lämnar jag där och kör resten av passet själv.

Tisdag morgon, Powerwalk med viktväst och utfallssteg. Kändes av gårdagen i bena. Tisdag kväll (efter allt socker) simträning. Blev riktigt bra simmas igen. Simmade med Master. Lämnade inte efter.

150m uppv
12*25 / 5sek paus
10*50 med paddel och dolme
4*75 spark (50 spark och 25 superman eller delfinspark)
6*100 paddel och dolme
sparkar igen

Jag har annars hittat flera intressanta sidor för matintresserade i Österbotten (eko och närodlat): AktaSmak och Ekonu. Här hittar man försäljare av ägg, grönsaker, kött i närområdet. Dessutom finns det en fb grupp med massor av mat info: Reko Vaasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar