måndag 18 november 2013

Träning vecka 46

8 h träning
Vilovecka igen? Åtminstone var det inte planerat.

Torsdag morgon körde jag 10min styrka i samband med Idas morgon promenix. Skippade löprundan på kvällen. Kändes inte riktigt bra. Skippade också fredagens morgonsimning. Men på eftermiddagen åkte jag till gymmet för att känna efter. Fick till en hyfsad träning.

Jag har börjat om från början med min squat träning. Jag går alltid ända ned i squattet. Försöker mitt bästa att hålla tekniken. I fredags körde jag dessutom endast Front Squat, så jag minskade på vikterna ännu mera. Det gick hyfsat att köra med 30-35kg.

Nåt att eftersträva
Körde också marklyft med raka ben, med syfte att få det att kännas bakpå benen. Tyvärr tröttnade mina händer/fingrar först av allt.

Jag avbokade försäkerhetsskull långlöpsdejten på lördag morgon. Men for ändå ut en kort runda med Ida i skidspåret. Efteråt fortsatte jag själv 12,4 km till. Äntligen fick jag till en medelfart under 6min/km (5:59). Men jag måste erkänna att mot slutet tillät jag mig att stanna när jag skulle ta energi/dricka. Hade av klockan då..
grått var vädret på lördag

färsk spenat - igen

Sol på söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar