torsdag 5 december 2013

Snö, snö, ja det snöar äntligen

Åtminstone för en stund sen snöade tätt, tätt. Hoppas det stannar kvar. Blir nästa lite skid-insprerad. Vill skida lite mer i år än i fjol. Kanske ska satsa på stakning och skate så man inte behöver bli arg på dåliga fästen. 

Arbetsveckan redan nästan slut. 3 hela träningsdagar framför mig. Jag vill cykla MTB på snöiga -inte hala- vägar. Vill springa i solsken och vill cykla ännu mera. 

Tisdag: hemma träning med KB och TRX. Blev "limin" = bra träning

Onsdag: gym
Jag tänker börja skriva upp igen rörelser, vikter och set. För de här sista gångerna har jag inte haft nån ordning på nåt. Bara gjort något dit åt.
  500m rodd
  Front Squat: 1*5 20kg, 3*5 30kg, 1*5 35kg
  Marklyft: 1*5 40kg, 3*5 60 kg
  Testade thrusters, men var för slut i benen
  4*5 push press 25kkg
  Åsnespark stående i kabel maskin: 4*8-10 /ben 25kg
  Framsida av lår i maskin: 4*8 20kg / ben & 1*4+3 30kg med båda benen
  Smala latsdrag: 3*8 35&40kg
  Rodd: 25kg (fokuserade endast på att aktivera skuldrorna)
  Supersets
  Utfallssteg i smith maskin: 2*8 / ben, 10kg +stången?+flyes i kabelmaskin 2*12
  Kabelmaskin triceps med rep+biceps+axel 3*10

Ryggen fungerade bra på gymmet. Men nu skulle jag helst vilja att nån står på min rygg en stund. Den skulle behöva plattas till/sträckas ut..

Såna här har jag hemma, jätte bra för  stela ryggar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar