onsdag 26 februari 2014

Uppdatering

Har stegring fortfarande, tempen hålls jämt på 37,2 grader. Har testat olika mätare. Vissa visar ännu högre temp (ingen under). Senaste blodprovet kom tillbaks som OK. Allt bra. Men allt är ju inte bra! Jag accepterade inte en läkartid om 4 veckor. 

Skriver inte så ofta nu, då jag inte heller tränar på nåt vettigt sätt. Men bloggen fungerar som en bra dagbok då jag har nåt som snurrar runt i huvudet eller vill minnas någonting.

Igår var jag till gymmet första gången sen före jul. Åkte till LadyLine på fitball. Man gympade på en stor boll. Främst för coren. Men jag går nog hellre på en core timme om jag vill ha maggympa. Igår blev jag lite svettig åtminstone. 

I helgen tittade solen fram. Skogspromenader båda dagarna. Såg varken fyrfotade eller tvåfotade, men Ida fick springa.


Har hittat ett nyt favorit bröd, foccasia, med massor av parmesan.


Imorse ringde klockan 04:50 och jag var rätt så pigg. Det var dags för ett BodyBance pass. 

Har infört tre nya rutiner hittills i år. Åtminstone fungerar de då jag inte tränar.

Jag använder telefonen som väckarklocka. Den är inte längre i sovrummet, utan på köksbordet. Den egentliga orsaken är att dålig strålning kommer från telefonen. Som bonus så kan jag inte snooza längre. Så då jag vaknar är det bara att stiga upp. Har ofta också på WakeUp lighten, så rummet är rätt ljust när telefonen ringer. 

Jag äter inte någon mini-middag på jobbet längre. Förr hade jag alltid med ex. soppa till jobbet som jag värmde i mirkon halv fyra tiden. Vill inte värma mat i mirkon och vill äta nåt mer vettigt och varierande till middag. Förr trodde jag inte att jag skulle klara träningen på ett mellanmål. Nu kör jag stenhårt på ett rätt stort mellanmål kl. halv fyra, sen den så kallade träingen - promenad med Ida, typ. Sen kl 19 tiden middag. Om jag skulle börja känna mig hungrig, så tar jag helt enkelt med 1-2 ägg eller en proteindrink till att äta.

Mellanmålet som jag nuförtiden äter halv fyra (förr kl. 19-20 tiden) består inte längre av kvarg. Jag har bestämt att en burk kvarg om dagen får räcka, eftersom jag är inte helt säker på hur bra/dålig mjölkprodukter egentligen är. Försöker köra med smoothies/röror som består av bär, grönsaker, kokosmjölk+proteinpulver istället, och ägg och glutenfritt bröd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar