torsdag 13 mars 2014

Några tips och fjolårs bilder

Dagens videoövningar hittar ni på Marresblogg. Övningar för löpning, simning, rörlighet..

En annan intressant sak jag studerar är Rump träning. Kolla på Lihastohtori för övningar och mer info. En del tränar rumpan för fåfängan. Jag tränar den för att springa och cykla snabbare! Baksidan av låren och rumpan är i mitt fokus just nu.

Mera Glutes här. Han har också srivit en bok Strong Curves, som jag lade på min önskelista. Adlibris önskelista e lite farlig. Jag tror jag har en 50 böcker på listan just nu.

Uppdatering till detta inlägg: Jag höll ju på att glömma det viktigaste. Squat! Läs mer om varför det är så viktigt här, Är ni med i facebook gruppen 30/30 challenge? 30 minuter i squat position varje dag i 30 dagar. Man hittar underbart komiska bilder i fb gruppen.
Gör det för rörlighetens skull. Jag gör det. Just nu klarar jag 6 minuter (hade 10sek paus). Då jag började klarade jag 2min före det började göra ont i vristerna. Börja! Det går fort framåt fastän det är svårt först. Detta gör underverk för höfterna.



Inga action bilder från mig ännu. Mykoplasma svaret kommer först nästa vecka.

I år sol och plus 7 grader ute. Snö fritt redan i början av mars. Skidorna har stått oanvända hela vintern. Orsak: ingen snö.

Bilderna är från fjloåret då fanns det minsann snö ända in i april.

03.03.2013
16.03.2013
16.03.2013
31.03.2013
06.04.2013

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar