fredag 25 april 2014

Trött

Det e inte lätt då man e trött.

Tisdag: simning. Ursprungliga passet är från triathlonhaaste.fi Jag modifierade lite
200m uppvärmning
5*200m /15sek paddlar&dolme
teknik 3(25+25 enhands sim, 25 knytnävssim+25 vanlig sim)
8*25m hårt+25m sakta / 15sek
4*50 sparkar / 10sek
4*100m sim / 15sek
50m avbad

Onsdag: Bodybalance på morgonen och Gym på eftermiddagen.
5*5 back squat (ökade till 42,5kg)
5*5 marklyft 60kg, sista 65kg (händerna höll inte - ta handskar nästa gång)
5*5 bänkpress 35kg
5*5 militärpress 25kg
5*5 höftlyft 25kg
5*5 spark i kabel maskin 25kg
biceps+triceps+axel i kabelmaskin

Torsdag morgon, tidig jogg. Härligt. Eftermiddag vila.

Fredag morgon väckning 04:50. Det var meningen att åka och simma. Men märkte på Idas promenad att jag var helt vingelkantig av sömn. Det fanns inte ett simtag i min kropp idag. Försökte få hjärnan att planera om på nåt vettigt sätt under halv timmes promenaden. Jag kom på den ena konstigare planen efter den andra. Till sista slutade det med att jag for på spin30+core30 till LadyLine Centrum. Bra så.

Här nedan måste jag lägga upp en salig blandning av länkar jag samlat på mig.

Har ni läst boken Born to Run ? Om inte kolla det här klippet om the Tarahumaras.


Två rumpträningar jag lagt till mitt "starkare rumpa" program. Här och här. Båda från saliohjelma.fi sidan.

Coltings spannmåls åsikter
Colting: ortoreksi vs fredagsmys

simträningsförslag finns här på finska

Foamroller övningar efter löpning
Utsida av höft och IT
Rygg
Framsida av lår, höft

Rörlighet 6 övningar

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar