onsdag 16 april 2014

Vecka 15s träning och ENJO

Förra veckan sprang jag hela 3 gånger. Varav två gånger gick hur bra som helst. En skidspåre-jogg gick plötsligt i 6:02 min/km i medeltempo. Jag vet inte om jag nånsin joggat med en sån fart i skidspåret. Veckans kvalitetspass blev varannan km hårdare varannan saktare. Som uppvärmning 2,5km jogg med Ida i skidspåret.

5:50  5:23  6:12  5:23  6:03  5:24  5:58  5:04 och nedjogg. Riktigt jäkla nöjd med detta. Fast på triathlon klubbens simning efteråt, tänkt jag sjunka. Fick ändå till bl.a. 4x300m.

på lördag strålade solen
På söndag blev det en motig MTB tur. Den var urtråkig, molnig, kall och lerig. Blev ca 2 timmar. Möjligtvis blev det lite för mycket förra veckan, eftersom tempen är snäppet högre nu igen.

Veckans simpass blev så här:
200m uppvärmning
100m kick
50m superman
50m sim
200m paddel, dolme
2x50 enarmssim
200m dolme
2x50 hårt
200m sim
2*50 hårt
100m avbad
Totalt 1400m


Jag har också blivit ENJO miljöstädrådgivare. Jag funderade ett bra tag och nu gjorde jag det. Jag kan ju inte träna nåt vettigt heller, så det fanns extra tid. Orsaken var väl att jag länge har försökt äta ekologisk och också på senare tid har jag börjat använda ekologiskt producerad tvål, hudkrämer etc. Så varför städa med kemikalier då frågade jag mig. Så då blev det Enjos städprodukter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar