onsdag 21 maj 2014

Joroinen avbokad

Så e beslutet gjort. Jag avbokade Joroinen. Har nog vetat det innerst inne länge. Men jag gillar väl att plåga mig själv och vela fram och tillbaks. Men utan vettig träning sen början av januari, så är ju svaret klart. Har alltså inga inbokade tävlingar alls i sommar. Ingen stress över träningsprogram mera. Som Heidi skrev: "Jag och min kropp är ett team". Det stämmer så bra. Min kropp ska orka med äventyr i många, många år ännu. Det betyder att jag måste ta hand om den då den inte mår bra.

Jag har ju lov av läkaren att träna på GU1. Så där försöker jag hålla mig. Att ligga på soffan dygnet runt så är inte ett alternativ. 

I lördags sprang jag långlänk, saaakta. 95 min jogg, lunk, gång


Ida var med 3km
stigar är en favorit
Söndag cykling till Korsnäs, kaffe hos mamma och sen tillbaks.


Fick till ett bra simpass igår, tisdag. Konstigt, siminingen går bra. Jag kan utan problem simma 4*400m. Verkar som om det är mycket lättare mentalt, då jag inte "måste klara" sträckan mera.

Uppvärmning
200m
Teknik
3 x
25+25 en arms sim
25 simma med knutna nävar
25 sim
Distans
4*400 (1. vanlig frisim, 2 simma med pullboy, 3-4 simma med paddlar+pullboy) / 15sek paus
100 superman
100 sparkar
4x 25hårt+25sakta
Totalt: 2500m

Bra inlägg om simteknik, här. Texten på finska, men bilderna/videon berättar desto mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar