torsdag 22 maj 2014

Tur i oturen

Förberedde mig på att cykla till jobbet i morse. Allt klart,  greppade cykeln. Framringen platt. Jaha, tänkte att jag hinner nog byta innerslang om jag skyndar mig. Efter lite (mycket) trixande, pumpade jag luft i nya slangen - som pyser ut.. Då ger jag upp. Tar bilen istället.

Tänk vilken tur. Förra cykelturen kom jag mig ända hem med luft i däcken. Nu var framdäcket tomt medan jag var hemma i vardagsrummet och dessutom var extraringen som jag alltid har med mig sönder!



Igår stavgång + bodybalance tidig morgon. Sen en kort WOD hemma. Jag körde med pauser för att hålla ned pulsen. För att höja pulsen, kör utan pauser, eller lägg till burpees.


BEN
3x
10 x utfall per ben. Bakre benet på soffan. Vikter i händerna. Jag körde med 8kg och 16kg
10 x squat ända ned, 16kg kb

RYGG, AXLAR
3x
10 enarms rodd/arm, 12 & 16kg kb
10 lyft kb till hakan 16kg

MAGE
plankan och andra magisar 5-10min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar