onsdag 16 juli 2014

Att inte - är inget lätt alternativ heller

Ingen träning - ingen tävling. Finntriathlon går av stapeln på lördag. Massor av sidor/facebook/bloggar är fulla av förväntningar. Jag slipper all nervositet. Men jag skulle ge ganska mycket för att få uppleva den. Vilket äventyr det skulle vara på lördag. En annan gång för mig. För de som simmar/cyklar/springer i Joroinen på lördag, ska jag berätta -det är inte lätt att ligga på soffan heller!

Temp check: 37,2 idag. Men på tisdag var tempen ner till 36,6. Det har den inte varit sen början av januari kan jag berätta.

På söndag har de SwimRun i Malax, Åminne. 6,8km löpning och 1,4km simning. Jag gav tidigt upp tanken eftersom jag klarar inte av att springa/gå på grundpuls på en tävling. (Mitt pannben klarar det inte). Men, tur för mig, så kan man göra det till en lagtävling också. M. springer, jag simmar. (Jag har bara en växel då jag simmar, där skall inte pulsen borda kunna skena iväg). 

På söndag får jag alltså simma/gyttjebada och möta sjöodjur och stenar. Vattendjupet är 1-1,5m. En halvtimmes äventyr för mig! 

Om 1h börjar en veckas semester.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar