måndag 25 augusti 2014

Uppdatering

Träning, ingen träning förra veckan utom ett besök på gymmet.
Temp check: 37 grader

Det första Sun City Triathlon ordnade vi i lördags. En bild hann jag ta. Hela veckan före var minst sagt hektisk. Det krävs mer än man tror att ordna en bra tävling. Enligt allt jag hört hittills så lyckades vi riktigt bra.


På onsdagen tog jag lite paus från allt och for ut till skären. Årets andjakt premiär kunde jag (Ida) inte missa. Vi hade en riktig bra dag. M fixade mat, Ida var på helspänn, jag hann med en tupplur..






Regnskurarna under dagens lopp ledde till att jag tappade rösten helt. Efter att jag hade kurerat mig hela torsdagen, var det dags för Sun City Triathlon talkojobb igen. Jobbade fredag och så mera talkojobb.

Heidi, var ju åskådare på Ironman Kalmar. Hon blev så inspirerad att hon tänker sikta på en Ironman redan 2016. Jag vill också! Det finns dock några om och men där för mig. Jag måste förstås kunna börja träna småningom, och så finns det faktiskt några saker som ligger före på önskelistan. 

Så till sist en påminnelse till dig som har kontorsarbete. Se till att rör på dig lite då och då. Jag har staplat upp min skärm så jag har möjlighet att stå och jobba. Här är en bra påminnelse om övningar du kan göra i pauserna.


2 kommentarer:

  1. Det var ett mycket välorganiserat och välordnat triathlon. Tusen tack för alla praktiska tips innan också! :)

    SvaraRadera