torsdag 25 september 2014

Äppelmos och ingen träning

Vi fick massor av äppel i helgen. Det blev äppelmos av det mesta. Sockerfritt förstås. 





ÄPPELMOS
Koka äpplen i lite vatten, tillsammans med en kanel- och vaniljstång. Jag skalade dem inte ens. Bara klyftade dem så jag fick bort kärnhuset. Jag kokade dem så länge så vattnet kokade bort/kokade in. Håll koll så det inte bränner i bottnen. Sen använde jag en gammaldags äppelkvarn att mosa i hop det med. Mixern funkar säkert också.

Hamnade dock i sockerträsket då jag gjorde en himmelsk god äppelpaj (glutenfri förstås).

ÄPPELPAJ
10-12 små äpplen
150g smör
3-4dl havre eller kokosflingor eller en blandning
2tsk kanel
1,5 dl kokossocker.
Skala och klyfta äpplena. Lägg i en smord pajform. Strö på kanel. Smält smöret och blanda i resten av ingredienserna. StRö röran över äpplena. Grädda i 200 grader ca 15min. Låt stå en stund före servering. Vi åt den med vaniljglass.

Jag har tagit det ganska (väldigt) lugnt på träningsfronten efter resan. Har varit på bioresonans oftare nu, så jag vill ge kroppen en chans att bli starkare. Denna vecka 1h på gymmet annars stavgång bara. Igår var jag hemma från jobbet med dunderhuvudvärk. 

Idag blir det yoga på Wasa Sports Club.
Fixade just en långlänks date till lördag. Får se hur det går. Har knappt sprungit nå sen sista långlänken 10.8. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar