tisdag 30 september 2014

Glutenfri gottegris

1. Min temperatur höll sig på "normal" nivå hela söndagen (mätte morgon, dag, kväll) 36,6-36,5. Det är första gången sen början av januari!!!!!!! I går var den dock 37 igen

2. Jag har varit glutenfri i över två veckor (En miss, då några salmiak slank ned). Det är lättare än jag trodde. Igår var jag på ett Enjo möte. Stålsatte mig på förhand - inget bulla för mig-. Ser en smaskig äppelpaj på bordet, som är Glutenfri.

3. Rörde på mig mer än vanligt från torsdag till söndag. Orken finns där.

4. Jag har äntligen kanske börjat få tillräckligt med (tror jag) grönsaker på min tallrik.

5. I helgen hade jag äntligen tid att sätta mig ned och slappa en stund

6. Min första Fustra träning är på torsdag morgon

Chili-lammbullar med batat-broccolimos

Favorit tidningar och en ny
Triathlon tidningen hittade jag i postlådan en dag. Tack!. Sen köpte jag Runnerś till helgen, som tidsfördriv då jag skulle va ensam hemma. På fredagen hade jag Juoksija och Pyöräily+triathlon i postlåden.  Med andra ord massor av inspiration att välja och vraka mellan.

Var köper du dina nötter? Dessa EKO nötter är billigare än många icke-eko.
Från Aminoporssi.fi 
Fredag: stavgång + morgonsim + gym efter jobbet
Lördag: stavgång + långlänk
Söndag: stavgång + simning
Måndag: stavgång (möte på kvällen)

Äppelpaj-liknande godis för en gottegris - detta har ätits tre dagar i rad nu
Klyfta äpplen tunt. Stek i smör och kanel tills de mjuknar. Avnjuts med t.ex. vanlijglass.
EDIT: du skall förstås ha med glutenfria havregryn också i panna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar