fredag 3 oktober 2014

Sim, Cykel, Spring, Fustra

Äntligen har jag fått till alla tre delar av trithlon på en vecka. Måndag till onsdag hade jag stegring igen. Men igår var jag jag feberfri (36,5).

Planerade in ett trail jogg pass till onsdags eftermiddagen. Drog på löpkläderna på jobbet och körde mot Solf skidspår. Sprang iväg längs spånbanan men vek snart av skidspåret och plötsligt var jag in på stigen som vi cyklat på flera gånger (som jag inte hittat själv förut). Blev en tur på 72minuter.

Heidi, de här bilderna tog jag åt dig! Ser du hur jämn och fin stig?

 

 

Torsdag morgon började med en Fustra timme (klick). Det här med hållningen är så jäkla viktigt. Jag tror alla skulle behöva sån här träning.

dessa fick jag med mig hem. Övningar varje kväll
Efter jobbet lyste solen igen. Dammade av MTB. Har int cyklat sedan början av augusti. 

Tänk vad energi det finns utan stegring i kroppen

Simteknik fredag morgon
300m uppvärmning
500m teknik
  4*25m superman med 8, 6, 4, 3 sparkar
  2*25 enarms sim
  2*25 superman, samma sidan hela längden
  2*25 fingertip drag
  2*25 sim med klapp på höft, axel, huvudet
  2*25 simma med knutna händer
  2*25 simma, lägg ned händerna i vattnet kl. 1 & 11
  2*25 en arms sim. Andas mot den passiva armen, som lägger längs sidan
  2*25 spark, händerna vilar rakt framåt, andas framåt
200+150+100+50m / 30sek
4*50m hårdare / 45sek
100m nedvarvning. Simning varvat med superman
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar