torsdag 30 oktober 2014

Testsimning

Jag jobbar kl.09-17 denna vecka, vilket betyder att jag kan åka och simma mellan halv åtta och halv nio då det är lugnt där. Därför bestämde jag mig för att nu måste jag simma 1000m i sträck. Jag är jätte rätt att simma långt i simhallen. Det är såå mentalt tungt. Det är urjobbigt. Jag har väl gjort det ca 4 gånger sedan jag började simma (typ 2011). Det var bara att köra. Först lite uppvärmning och teknik. Det blev 1000m på 20:35. Inget att hurra för med andra ord. Men jag gjorde det och det var inte sämre än förut. Tyvärr inte bättre heller.

På tisdagen var jag till gymmet. Var egentligen dit i slutet av förra veckan också. Men som vanligt efter ett gym uppehåll krampar benen efter några knäböj. Denna gång fick jag till ett bra pass. Iddes inte minska vikterna alls, tänkte att jag tar några reps mindre istället. Klarade ändå av det jag lyfte förut.

5*5 Frontböj ända ned 30kg  + Latsdrag för axlar
5*5 Marklyft 60kg
5* (5militärpress 25kg + 8 bakåtspark i kabel/ben)
5* triceps pulldown + triceps över huvudet + biceps curl + axeldrag
3*10 utsidorna + innsidorna av bena i kabelmaskin

Nu är det torsdag och är fortfarande "limin". Vilket inte var så jätte bra för Fustra timmarna jag hade inbokat båda onsdag och torsdag morgon. Jag var säkert dubbelt styvare än jag brukar vara.

En lugn jogg med Ida i skidspåret är ända jag sprungit denna vecka, men idag kanske.. Har också testat viktvästen efter ett uppehåll på kanske typ 8 månader.

Början till min smoothie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar