torsdag 5 februari 2015

I fem fart

Igår kväll var det dags för lite puls. Bestämde mig att det skall ske på gymmets löpmatta. Jag har inte sprungit intervaller på över ett år.

Lutning 1,3 på bandet. Pannbenet påkopplat. Hade ingen aning om jag skulle orka en eller fem eller i vilken fart för den delen.

Uppvärmning 2km i 8min/km
1*1000m i 5:30fart
6*1000m i 5:00 fart / 2min ståvila
1km nedjogg

Om jag var nöjd efteråt? Super! Jag var inte halvdöd heller. Pulsen sjönk ned på GU i varje paus.

Imorse: Ett effektiv styrketräning på lite trötta ben.

Uppvärmning på Crosstrainern (F) (F som enligt Fustra metoden)
5 (5 Front squat + 5 latsdrag(F)
5 (8 raka marklyft + 5 breda knäböj(F)
5 (pushpress + 5+5 enbens höftlyft på bosu(F)
4 (5+5 utfallssteg i smith + en arms rodd med kb (hann ej med 5. settet)

Ikväll väntar rörlighet och kullerbyttor på BJJ kursen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar