fredag 6 februari 2015

Sim och hund etikett

Tredje gången Sim denna vecka (3ggr = utvecklande vecka).

4 x 5*100m (Jag hann tyvärr endast med 17st. Stod i duschen för länge)
         1. vanlig sim  2. vanlig sim  3. sim med paddlar  4. sim med dolme  5. sim med paddlar och dolme

Igårkväll BJJ. Nu är jag ännu blåare om armarna än förut.

Hundetikett:
Föreställ dig du är i skogen själv och sätter dig på huk för att gör dina behov. Plötsligt hör du en röst 1 meter bakom din rygg. "Hej, kan vi hälsa?". 
Inte så kul, eller?

Jag och Ida(hunden) var på promenad längs en sandväg igår. Ida e förstås lös som vanligt, men går snällt vid min sida. Ida sätter sig och kakkar på vägkanten. Jag står där lugnt bredvid, tittar i samma riktning som Ida.
Plötsligt känner jag någonting på mig. Vänder mig om och ser en hund i flexikoppel ca 1meter från Idas bakdel. Samtidigt frågar koppeldragaren: "Får vi hälsa?"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar