måndag 24 augusti 2015

Preggo v. 31 och veckans motion

Det har varit en hektiskt vecka. Flera talkokvällar inför Sun City Triathlon som gick av stapeln på lördag. Dessutom har jag varit på sjukledigt två dagar. Trodde att flunssan skulle slå till. Men det räckte med lite halsont och snuva så försvann den.

På lördag stod jag hela dagen i tävlingskanslit + ute vid T2 och viftade, vilket ledde till dubbelt större fötter än normalt. Då jag kom hem gjorde jag ett fotbad med iskallt vatten. Det var mycket skönare än det låter.

Mammalådan har kommit.



Vecka 31 var alltså i torsdags. Förra helgen fick jag ännu på våtdräkten.


En usel video på en jätte skön simning. Lite trångt att andas bara. M o Ida simmar först. Jag står och fryser en stund förrän jag vågar doppa mig.


För ett par inlägg sen skrev jag om kettlebellen i magen och hoppades på att han/hon skulle ploppa ut i tid. En bekant påminde mig dock om att inte blir det så mycket lättare då heller. Så nu försöker jag komma ihåg att njuta av lugnet så länge det varar.

Det är ju lyx att kunna sova då jag vill, motionera då jag vill, läsa en tidning då jag vill osv. Och tystnaden, den försöker jag ta vara på varje sekund.

Egentligen har jag hört från många håll att man skall spela klassisk musik, typ Mozart för att lill-apan skall bli musikalisk. Men hittills har jag njutit av tystnaden. Jag lovar att bättra mig snart.

Veckans värsta:
Skulle ut och cykla på MTB. Hann cykla ca 50m då någonting flög in i hjälmen. Det var stor och kändes som en trollslända. Så jag höll mig ganska "lugn" medan jag lossade skorna, stannade och slet av hjälmen. Ut snurrade en jätte stor geting. wiiiii.

Veckans bästa: Solskens cykling. 60km på racern. Utan jacka. Vindstilla.


Veckans motion:
Stavgång: 7ggr 6,5h
Racer: 1ggr, 2,6h
MTB: 1ggr 1h
Gym: 1ggr 1h

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar