tisdag 8 september 2015

Hemgjord fil och funderingar

Hemgjord fil. För att få en början måste du köpa en filburk. Jag valde röd fil. Sen behöver du mjölk. Jag använder alltid röd eko mjölk. lägg en klick fil i en skål, häll på mjölk. Ställ i rumstemperatur (dragfritt) med ett bakplåtspapper över. Efter 1,5-2 dygn har du fil. 

Enligt gammal sägen blir det ingen fil om det är åska i luften. Det testade vi i somras - det blev nog fil ändå. Kom ihåg att gör mera fil förrän det tar slut. 


Ledig dag i regnet från förra veckan.
Ida myser under filten
frukost
Istället för att sjukskriva mig kommer jag att jobba endast 6-7 timmar per dag de har sista jobbdagarna. Det orkar jag med tror jag. Vilken tur att jag gillar mitt jobb!

Gravid yoga kursen börjar först 6.10. Detta betyder att jag inte direkt kommer att hinna delta i mer än ca 2 tillfällen av 8. Jag kommer istället att ta en timmes konsultation med henne och få allt material.

Profylaxkursen ordnas 6.10 i Nykarleby. Dit kommer också M med.

Jag gillar kurser! Jag anser att desto mer information man har desto bättre föreberedd är man. Jag är ju förstås en kontroll freak också. Jag gillar att veta vad som händer, vad som kan hända och vilka alternativ det finns. Jsut nu känns det som om jag kommer att göra allt för att det skall bli en naturlig förlossning med minimalt med droger.

Funderingar
Jag ger upp med att knyta skor nu. Kommer att gå runt med Crocks resten av hösten.

Livet kretsar kring mat just nu - och findit.

Jag har typ köpt allt jag behöver till lill-apan begagnat. Facebook och Findit är riktiga guldgruvor. Med andra ord sparar jag ihop till en lill-apa-lyxpryl. Lägger upp bild då jag hämtat hem den. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar