måndag 26 oktober 2015

Min vardag just nu

Mina dagar är indelade i tre och fyra timmars perioder. Varje period innehåller samma rutiner.
Kl. 8-11, 11-14, 14-17, 17-20/21, 21-00, 00-04, 04-08. Under dagens lopp har jag en timme att spela med.

En period börjar med blöjbyte och amning och få honom att sova. Om allt går som på räls (sällan) så tar det en timma, annars två timmar. Sen har jag 1-2 timmar på mig att göra mat, äta, städa, diska, duscha, sova, ge hunden lite utomhustid, kolla mail, betala räkningat osv. Som synes ryms ingen motion med i bilden ännu.

Lillkillen är så liten ännu att han har ingen egentlig vaken tid alls. Idag är han 2,8kg

Hundpromenaderna är tyvärr ingen vettig motion mera eftersom 12-åringen går ultra sakta. Stavgångspromenaderna i skidspåret bokför jag dock som motion, Annars skulle tränngsdagboken vara helt tom.

Undantag 1 hände inatt, Jag fick sov 3,5h i sträck! (dock en timme av detta i soffan med bebisen i famnen). Detta ledde till en gnutta extra energi idag. 

Undantag 2. Eftersom Ida hunden är och spårar älg idag, och jag har extra energi, så fick jag och lillkillen till en ganska effektiv barnvagnspromenad. Dessutom hade jag en ryggsäck med vikter i på ryggen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar